Tu cum sărbătorești Ziua Internațională a Cărții?

23 Apr 2019

Muzeul Naţional al Literaturii Române, Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” şi Asociaţia Euro CulturArt organizează a opta ediţie a PROGRAMULUI DE CARTE prin evenimente care marchează sărbătorirea Zilei Internaţionale a Cărţii şi a Drepturilor de Autor, marți, 23 aprilie 2019.

PROGRAMUL DE CARTE este un program de evenimente mediatice cu mesaje pro-lectură şi de susţinere a culturii scrise naţionale. Cu acest prilej, de la ora 10.00, în Sala Perpessicius a Muzeului Național al Literaturii Române (Str. Nicolae Crețulescu nr. 8), 40 de copii de la Grădinițele Arc-en-Ciel și Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu” din București se vor întâlni cu păpușa animată Ion Creangă (căreia îi dă viață actorul George Pupăză), de la care vor primi o carte și o floare și cu care vor face un tur ghidat al muzeului.  Moderator: Dan Mircea Cipariu.

De la ora 17.00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I” (Calea Victoriei nr. 88), va avea loc conferința „Lectura creativă. Cum își citesc marii actori rolurile, textele și cărțile”, moderată de conf. univ. dr. Ioan Cristescu, directorul Muzeului Național al Literaturii Române din București, cu participarea invitaților speciali Maia Morgenstern și George Mihăiță.

Intrarea este liberă.

Ziua Internațională a Cărții și a Drepturilor de autor este inițiată și sărbătorită de UNESCO, din 1995, în fiecare an, pe 23 aprilie. În această zi s-a născut și a trecut la cele veșnice William Shakespeare. Ziua de 23 aprilie este strâns legată de nume celebre ale literaturii mondiale: Cervantes, Inca Garcilaso de la Vegas, William Wordsworth, Jules Barbey d’Aurevilly, Rupert Brooke, Halldór Laxness,Vladimir Nabokov sau Maurice Druon. Ideea a prins foarte repede, mai ales în Spania, unde obiceiul de a oferi o floare pentru fiecare carte vândută de Sf. Gheorghe (23 aprilie!) a ajutat la promovarea evenimentului.

Ziua mondială a cărții și a dreptului de autor cheamă la o reflecție asupra schimbărilor pe termen lung în lumea cărților. Cărțile digitale oferă noi posibilități de acces la cunoștințe, având costuri reduse și o accesare pe arii geografice mari. Cărțile tradiționale dispun însă de o largă apreciere. Toate formele de cărți aduc o contribuție valoroasă educației și propagării culturii și informațiilor. Această diversitate este o bogăție comună, făcând din cărți mai mult decât un obiect fizic: unelte ale schimbului de idei dincolo de limitele spațiului și timpului.

În acest an, accentul va fi pus pe nevăzători și persoane cu deficiențe de vedere, pentru care există dificultăți în a accede la cărți și la alte materiale tipărite și care constituie un obstacol în calea participării lor depline și efective în societate. Potrivit Uniunii Mondiale a Nevăzătorilor (WBU), printre milioanele de cărți publicate la nivel mondial în fiecare an, mai puțin de 10% sunt în formate accesibile pentru nevăzători, iar procentul scade la 1% în țările în curs de dezvoltare.

nemira.ro

nemira.ro

Rochii de ocazie