Noutăți din universul cărților fantasy (2)

06 Jun 2019

Cine se teme de moarte

Nnedi  Okorafor, Fantasy

„O fantezie remarcabilă, în acelaşi timp un realism formidabil.“ (The Washington Post)

Într-un Sudan al viitorului, împletind tehnologia cu vrăjitoria pe un fundal al confruntărilor multiple între etnii, între sexe, între opresori de tot felul, cei oprimați sînt tot mai puțin conștienți de statutul de victimă. Niciodată Africa, în toată stranietatea ei magică și violentă, nu a fost mai fascinantă decît în povestea acestei adolescente cu părul și pielea de culoarea nisipului, pe nume Onyesonwu (Cine-se-teme-de-moarte). Cine se teme de moarte este romanul unui copil al deșertului, al brutalității, al vrăjitoriei, povestea celei în stare să rescrie în Marea Carte destinul a două popoare. Și poate destinele viitorilor cititori ai acestei mari cărți.

Roman în curs de ecranizare, cîştigător a numeroase premii internaţionale, printre care World Fantasy Award la categoria Cel mai bun roman (2011), RT Reviewer’s Choice Best Book Award (2010), şi finalist al Locus Award pentru Cel mai bun roman fantasy (2010) şi Black Excellence Award (2010). Cine se teme de moarte a fost aleasă şi cea mai bună carte a anului 2010 de Publishers WeeklyLibrary School Journal şi Amazon.com.

Cine se teme de moarte e una dintre cele mai şocante, cu adevărat fascinante poveşti, cum n-am mai avut de mult ocazia să citesc.“ (Peter S. Beagle)

„Nnedi Okorafor arată cum trecutul este, de fapt, întotdeauna prezent. Cine se teme de moarte e o parabolă postapocaliptică menită să ne arate cum nepăsarea, apatia şi prejudecata pot omorî, dar şi că adevărul şi cunoaşterea sînt calea către viaţă.“ (New York Journal of Books)

„O poveste marcată de un realism care-ţi dă fiori – inegalitate rasială şi de gen, tradiţii care distrug orice urmă de umanitate din semeni – alăturată unui melanj de magie şi fantastic de vocea unui povestitor remarcabil.“ (Publishers Weekly)

Shining

Stephen King, Thriller, Horror

In hotelul Overlook se ascunde o forta monstruoasa, care incepe sa straluceasca si sa-si desavarseasca sinistra lucrare odata cu sosirea lui Jack Torrance si a familiei sale. Nebunia izbucneste cu o furie uriasa, in timp ce forte stranii se manifesta in jurul lui Danny, baietelul de cinci ani care are un dar unic.

Destinul teribil al lui Jack Torrance si dezastrul unei familii – victime ale unui rau necunoscut – au starnit imaginatia cititorilor din toata lumea, devenind o poveste-cult, ecranizata magistral de Stanley Kubrick, cu Jack Nicholson in rolul principal.

„Incontestabil, o capodopera despre suspans si teroare.“ The Washington Post

„King stie mai multe despre locuri izolate si infricosatoare decat oricine de la Edgar Allan Poe incoace.“ Entertainment Weekly

Ceva în apă

Catherine Steadman, Thriller, Horror

Daca ar trebui sa iei o singura decizie care sa-ti schimbe viata, ai face-o?

Erin este o realizatoare de filme documentare pe cale sa dea lovitura. Mark este un investitor bancar aratos, cu planuri mari. Cei doi pleaca in luna de miere pe insula tropicala Bora Bora, unde se bucura de soare, de plaja si unul de celalalt. Dar cand fac scuba diving in marea cristalina, gasesc ceva in apa...

Pot visele sa devina cosmaruri?

Deodata, cuplul are de luat o hotarare periculoasa: sa spuna adevarul sau sa pastreze secretul. Pana la urma, doar ei stiu, deci ce rau ar face? Decizia lor declanseaza, insa, evenimente devastatoare.

Te-ai intrebat vreodata cat iti ia sa sapi un mormant?

Tricoul negru

Jorge Zepeda Patterson, Thriller, Crime

Turul Franței. Cea mai importantă competiție de ciclism din lume.

Toți sportivii visează să urce pe podium și, mai ales, să îmbrace tricoul galben.

Nimeni nu vorbește despre riscurile, eforturile și sacrificiile de proporții epice la care se supun de bunăvoie pentru acea clipă de glorie.

Unii sunt dispuși să moară. Alții sunt dispuși să ucidă.

Marc Moreau, fost polițist militar, actual locotenent al lui Steve Panata, favoritul la câștigarea Turului, e aruncat într-o intrigă tulburătoare atunci când principalii pretendenți la titlu încep să fie eliminați pe rând din cursă. Participând în competiție și în calitate de sportiv, și în calitate de detectiv, Marc trebuie să aleagă între prietenie, orgoliu și însăși viața lui.

Un thriller psihologic care se desfășoară în cercul restrâns al celor implicați în Turul Franței, având ca fundal crestele impunătoare ale Pirenilor și Alpilor. Un mister în care fiecare personaj e suspect, cu toții au propriile motive, iar incertitudinea te ține cu sufletul la gură prin răsturnări de situație neașteptate. Iar finalul îi va mulțumi chiar și pe cei mai exigenți cititori.

Până unde ai merge pentru victorie?

„Un Stieg Larsson mexican.” Kirkus

„Lumea ciclismului de performanță e suficient de stresantă și fără să aibă loc tot felul de accidente suspecte. Dar exact asta se întâmplă în acest roman captivant și plin de suspans. Tricoul negru e la fel de alert și fascinant ca o cursă de talie mondială.” Alexander McCall Smith

„Bărbați, munți, mașinării, viteză, lăcomie, crimă… Jorge Zepeda Patterson face un tur de forță prin Turul Franței…” Alan Bradley

Te voi răpi la noapte

Stelian Țurlea, Thriller

Ileana, eroina din bestsellerul Arunc-o pe sora-mea din tren!, este rugata de un tinar om de afaceri sa-i caute sora disparuta in Spania. Misiunea se dovedeste a fi dificila si periculoasa. Ileana nimereste in miezul unei retele hispano-romane de traficanti de carne vie si droguri ai carei membri, care nu se dau in laturi nici de la asasinat pentru a-si mentine afacerea, incearca sa o sperie. Rasturnarile de situatie, actiunile-surpriza tipice unui roman politist sfirsesc cu dezmembrarea retelei, dar, asa cum se intimpla si in realitatea cu care ne bombardeaza zilnic mass-media, capii nu sint prinsi, ba chiar se subintelege ca isi vor continua nestingheriti activitatea.

„In cazul lui Stelian Turlea, dexteritatea narativa – sau profesionalismul, un cuvint la fel de discreditat, in chip bizar, in lumea literara dimboviteana – face ca autorul sa pianoteze la fel de atragator in partitura pur aventuroasa a pubertatii (romanele cu Daniel), ca si in cheia sentimentala a maturitatii inca ingenue, in situatii dramatice precum cele din decembrie ’89, ca si in psihoza introvertirii traumatizate, in contextul anchetei detectivistice ori in tipare de basm potrivite cu organismul interlop al mediului valah de tranzitie.” (Dan C. Mihailescu)

„Fara sa fie un rasfatat al istoriilor literare si al topurilor privind cota prozatorilor romani contemporani, Stelian Turlea este un meserias onest care stie sa-si faca treaba bine. Scriitura sa, lipsita de zorzoane stilistice, este una corecta, perfect functionala, de autor sigur pe mijloacele sale de exprimare. Greu de fixat si datorita mobilitatii sale tematice (in fond, o calitate a scriitorilor cu vocatie), Stelian Turlea este un autor imprevizibil, ale carui carti ofera mereu neasteptate motive de satisfactie.” (Tudorel Urian)

Sînt cu ochii pe tine

Teresa Driscoll, Thriller

Pe tine ce te-ar convinge să intervii? Când Ella Longfield surprinde doi tineri atrăgători flirtând cu două adolescente într-un tren, nu-și bate prea mult capul cu asta – până în clipa în care află că băieții tocmai au ieșit din închisoare, iar instinctul ei matern o pune în stare de alertă. Dar chiar în momentul în care vrea să ceară ajutor, ceva o oprește. În dimineața următoare află vestea că una dintre adolescente – Anna Ballard, o frumusețe cu ochii verzi – a dispărut. Un an mai târziu, Anna tot nu a fost găsită. Ella este devastată de vina că nu a intervenit, și nu e singura care nu poate uita. Cineva îi trimite scrisori de amenințare, care o fac să se teamă pentru propria viață. Apoi, o întâmplare dezvăluie faptul că familia și prietenii Annei ar putea avea ceva de ascuns. Prietena ei cea mai bună, Sarah, nu a spus tot adevărul în legătură cu ce s-a întâmplat în acea seară – iar părinții, de asemenea, au la rândul lor secrete. Cineva știe unde se află Anna – și nu vor să spună. Dar sunt cu ochii pe Ella.

Alienistul

Caleb Carr, Thriller

PESTE 2 MILIOANE DE EXEMPLARE VANDUTE IN INTREAGA LUME!

New York, 1896. Jurnalistul John Schuyler Moore este chemat de doctorul Laszlo Kreizler – psiholog sau „alienist” – sa vada trupul mutilat al unui adolescent, abandonat pe podul Williamsburg, aflat inca in constructie. De aici, cei doi prieteni incep o calatorie revolutionara pentru lumea criminalisticii: crearea profilului psihologic al ucigasului pe baza detaliilor crimelor sale. In timpul aventurii lor periculoase, descopera atat trecutul traumatizant, cat si mintea perversa a unui criminal care va ucide din nou, inainte ca vanatoarea lor sa se termine. Cu un ritm sustinut si captivant, marcat de amanunte istorice, Alienistul readuce in prim-plan New Yorkul din Epoca de Aur, cu blocurile si cu casele lui mari, cu politisti corupti si gangsteri extravaganti, cu cladirile stralucitoare ale celor doua Opere si bodegile sordide. Este o epoca in care, daca pui la indoiala parerea generala ca toti criminalii se nasc criminali si sustii ca ei se formeaza in mijlocul societatii, poti suferi consecinte neasteptate si chiar fatale.

Thrillerul de epoca al lui Caleb Carr ne poarta intr-un moment al istoriei cand ideea moderna de criminal in serie abia inmugurise [...]. El urmareste indeaproape eforturile unei echipe de anchetatori vizionari care lucreaza fara oprire sa rezolve un sir de crime oribile {...). Fascinant [...]. Plin de suspans [...]. Incantator. - Detroit News

O combinatie remarcabila de roman istoric si de thriller psihologic. - The Buffalo News

Remarcabil [...]. Cititorul e purtat intr-un tur ametitor prin metropolele americane, urca scarile caselor inchiriate, se catara pe acoperisuri si este martorul autopsiilor facute la miezul noptii [...). Un mister splendid construit, care iti taie rasuflarea. - Richmond Times-Dispatch

Uluitor, fascinant [...], ii va incanta pe fanii romanelor Ragtime si Tacerea mieilor.  - The Flint Journal
O intriga extraordinara [...], o calatorie intunecata, dar minunata. - The Arizona Daily Star

Alienistul. Acum un serial original Netflix.

Casa bântuită

Shirley Jackson, Thriller, Horror

„Hill House se înălța singuratică pe fundalul dealurilor, iar înăuntrul ei sălășluia întunericul…“

Patru persoane au sosit la Hill House: doctorul Montague, un savant care caută dovezi solide legate de manifestările supranaturale; Theodora, asistenta sa drăguță și sensibilă; Luke, un aventurier și viitorul moștenitor al Hill House; și Eleanor, o tânără singuratică, fragilă, cu un trecut întunecat. Dar ceea ce la început pare să fie un experiment nevinovat, o întâlnire misterioasă cu niște fenomene inexplicabile, se dovedește rapid a fi o călătorie în cele mai cumplite coșmaruri ale celor patru și o investigație căreia mulți dintre ei s-ar putea să nu-i supraviețuiască.

„Unul din cele două mari romane cu subiect supranatural din ultimii o sută de ani.“ Stephen King

„Sunt puține cărțile care m-au speriat profund... Dar Casa bântuită de Shirley Jackson le-a întrecut pe toate... M-a speriat pe când eram adolescent și încă mă bântuie.“ Neil Gaiman

„Shirley Jackson este unul dintre acei scriitori extrem de speciali, care nu pot fi imitați... și ale căror cărți exercită o vrajă de durată.“ Joyce Carol Oates

„Poveștile lui Shirley Jackson sunt printre cele mai înfricoșătoare pe care le-am citit vreodată.“ Donna Tartt

„O scriitoare extraordinară… Dacă n-ați citit-o, ați pierdut ceva cu adevărat uimitor.“ Neil Gaiman

„O poveste cu o casă bântuită perfectă, așa cum rar mi-a fost dat să citesc.“ Stephen King

„Cea mai înspăimântătoare carte pe care am citit-o vreodată.“ Carmen Maria Machado

„Shirley Jackson nu are egal când vine vorba să descrie într-o proză frumos scrisă acumularea fiorilor de groază.“ Dorothy Parker

„Lumea lui Shirley Jackson este misterioasă și de neuitat.“ A.M. Homes

„Unul dintre cei mai străluciți și mai surprinzători scriitori americani ai secolului XX.“ Jonathan Lethem

„Cărțile ei pătrund adânc în adevărurile teribile care se ascund uneori în spatele ficțiunilor confortabile, dezvăluie trădarea de sub fețele vesele din cartier și din spatele manierelor simple ale oamenilor de la țară.“ Donna Tartt

„Un roman care o așază pe Shirley Jackson, brusc și fără urmă de îndoială, printre marii maeștri ai genului… la fel de înfricoșător… ca orice a visat vreodată Edgar Allan Poe.“ Daily Telegraph

„Este cea mai mare maestră… a poveștilor bântuite, criptice.“ The New York Times Book Review „Să pătrunzi în Hill House este ca și cum ai pătrunde în mintea unui nebun; curând devii la rândul tău un excentric.“ Stephen King

Cartea secretelor

E. O. Chirovici, Thriller

Nu poţi avea încredere în propriile amintiri. Nu poţi avea încredere nici în relatările altora. Aşadar, cum poți să afli ce s-a întâmplat cu adevărat în noaptea aceea? Psihologul James Cobb susține într-o noapte ploioasă, la New York, o prezentare despre arta recuperării memoriei pierdute. La plecare este abordat de un străin: un om aflat pe moarte, care îi povesteşte că, în urmă cu aproximativ patruzeci de ani, s-a trezit într-o cameră de hotel alături de o femeie ce fusese ucisă, dar nu își aminteşte ce s-a întâmplat. Cobb trebuie să afle dacă are de-a face cu un om nevinovat sau cu un criminal. Însă ițele acestui mister vechi sunt mult mai încâlcite decât par la prima vedere. APRECIERI CRITICE: „O colecție de scamatorii încântătoare... Dacă moda romanelor polițiste atât de minuțios construite pare să fi trecut, asta se întâmplă probabil și pentru că puțini scriitori sunt în stare să ofere astăzi ceea ce oferă Chirovici.” Jack Kerridge, Daily Telegraph „O carte nuanțată și bine șlefuită, care va fi devorată de amatorii genului thriller.“ Sun „Un roman ce rămâne în memoria cititorului mult timp după terminarea lecturării lui.“ Daily Mail „E.O. Chirovici, cel mai tradus autor român contemporan, revine cu o poveste captivantă despre o crimă, tainele memoriei şi despre faptul că nu ştim niciodată cu adevărat cine suntem.“ Serpent’s Tail

Moștenirea spionilor

John le Carré, Thriller

Pentru cei familiarizati cu personajele lui le Carre, Peter Guillam, un coleg hotarat si ucenic al lui George Smiley de la Serviciul Secret Britanic, altfel cunoscut sub numele de Circus, isi traieste batranetea in gospodaria de familie de pe coasta sudica a Bretaniei, cand o scrisoare de la vechiul sau serviciu il cheama la Londra. Motivul? Operatiunile secrete care au fost odata desfasurate in Londra si au implicat personaje precum Alec Leamas, Jim Prideaux, George Smiley si Peter Guillam trebuie sa fie examinate de o generatie fara amintirea Razboiului Rece si fara rabdare fata de justificarile sale.

John le Carre a impletit trecutul cu prezentul, astfel incat fiecare sa-si poata spune propria poveste intensa in mod ingenios si palpitant. Intr-o poveste care rezoneaza de tensiune, umor si ambivalenta morala, le Carre si naratorul sau, Peter Guillam, prezinta cititorului o mostenire de personaje de neuitat vechi si noi.

Volumele de mai sus sunt disponibile aici:

elefant.ro    libris    carturesti<

Tinute casual