Nietzche pentru stresați

14 Jun 2019

Cartea „Nietzche pentru stresați”, apărută la Editura Herald, reuneşte 99 de maxime ale geniului german şi aplicarea lor practică la împrejurările şi situaţiile de zi cu zi. Atât în lumea antreprenorială, cât şi în viaţa personală, filozofia lui Nietzsche se dovedeşte foarte eficientă atunci când se doreşte găsirea unei ieşiri la răscruce de drumuri. Fiecare capitol al cărţii se deschide cu un aforism al acestui gânditor, urmat de o interpretare în cheie actuală pentru a ne îmbunătăţi calitatea vieţii. Acest compendiu de filozofie cotidiană a fost elaborat pentru a ne ajuta să luăm decizii pe baza unei ierarhizări mai corecte a lucrurilor care ni se întâmplă, pentru a ne „trage sufletul” şi a regăsi cărarea pierdută.

Ne aflăm în faţa unui manual de dezvoltare personală înţelept − datorită şi personajului care l-a inspirat – provocator şi stimulator. O carte pentru cei ce caută o sursă de inspiraţie în gândirea celui mai influent filozof al epocii moderne, care ne învaţă să luptăm cu anxietăţile şi temerile noastre de fiecare zi.

„Trebuie să ne iubim pe noi înşine cu o dragoste sănătoasă şi binefăcătoare, pentru a putea să ne suportăm şi să nu vagabondăm aiurea.” - Friedrich Wilhelm Nietzsche

1. Trăiește pentru tine, nu pentru lume. Oamenii care nu știu să se iubească pe sine caută în permanență aprobarea celorlalți și suferă atunci când sunt respinși. Pentru a rupe cu acest mod de viața supărator, trebuie sa recunoaștem ca nu putem mulțumi pe toata lumea.
  2. Evita comparațiile. Acestea sunt o importantă sursă de nefericire. Multe persoane au calitați și atribute care ție îți lipsesc, dar și tu ai virtuți pe care alții nu le au. Nu te mai uita într-o parte și în alta și modelează-ți propriul destin.
  3. Nu cauta perfecțiunea. Nici la ceilalți, nici la tine însuți, deoarece perfecțiunea nu exista. Dar ceea ce există este o marjă uriașă pentru ameliorare.
  4. Iarta-ți propriile greșeli. Mai ales pe cele ale trecutului, deoarece nu se pot schimba ți nu are nici un rost sa te frămânți din cauza lor. Învață pur și simplu din ele, ca sa ne le repeți.
  5. Încetează să analizezi. În loc de a te uita la tot ceea ce a ieșit prost, este mult mai bine sa acționezi, deoarece acest lucru îți permite să-ți perfecționezi calitațile. Mișcarea înseamna viață și înseamnă evoluție.

Allan Percy (născut pe 7 august 1968) este doar unul dintre pseudonimele sub care este cunoscut  acest autor de cărţi de dezvoltare personală. Scriitor prolific, traducător, eseist, muzician  Allan Percy este totodată expert în coaching şi în tehnici de îndrumare personală.

Actualmente lucrează în calitate de consultant editorial în domeniul formării şi dezvoltării umane. Călătoreşte în toată lumea în căutarea unor noi surse de inspiraţie pentru cărţile sale. Traduse în numeroase limbi, volumele sale sunt un elogiu lucid adus libertăţii noastre de a fi în lumea contemporană: Oscar Wilde pentru blazați - 99 de pilule de înțelepciune pentru fericirea de aici și acum, Turistul interior - Un ghid turistic pentru a descoperi cele mai fascinante meleaguri ale personalităţii tale, Platon pentru visători - 80 de pastile de filosofie cotidiană pentru a-ți transforma cele mai bune idei în realitate, Dieta spirituală: un program revoluţionar pentru eliminarea a tot ce îţi îngreunează inutil viaţa, Shakespeare pentru îndrăgostiți - 72 de pilule pentru a ne bucura de iubire în fiecare zi, Einstein pentru debusolați - Soluții atomice pentru probleme relativ grave, Hesse pentru dezorientați - 66 lectii de spiritualitate cotidiană cu Hermann Hesse, Kafka pentru deprimați - 99 de pilule inspiratoare pentru a ușura crizele cotidiene.

Allan Percy mai este cunoscut şi sub pseudonimul Francesc Miralles Contijoch, cu acest nume publicând de-a lungul timpului o mare varietate de lucrări de ficţiune şi nonficţiune – romane, cărţi de dezvoltare personală, cărţi pentru copii şi tineret, thrillere –, singur sau în colaborare, unele fiind recompensate cu premii de notorietate şi traduse în 30 de ţări.

Printre titlurile publicate în România se număra Cel mai frumos loc din lume e chiar aici (Humanitas Fiction, 2017) scris împreună cu Care Santos, IKIGAI. Secrete japoneze pentru o viaţă lungă şi fericită (Humanitas, 2017), scris împreună cu Héctor García (Kirai), romanul Iubire cu „i“ mic (Humanitas Fiction, 2017), Wabi-Sabi (Humanitas Fiction, 2018).

Volumele de mai sus sunt disponibile aici:

elefant.ro    libris    carturesti