Cărți deschise pentru minți deschise

01 Aug 2019

„Cărți deschise pentru minți deschise” - a XI-a ediție a campaniei naţionale „Te așteptăm în librărie!” 2019

Suntem cu toții în căutarea sensului vieţii. Toţi ne dorim o viaţă împlinită iar scopul suprem al acesteia este fericirea noastră și a semenilor noștri. Indiferent că vorbim despre necesitatea regăsirii dimensiunii spirituale ca reper în frumoasa călătorie a omului către sine, despre armonia și echilibrul din propria viață sau din relația de cuplu, sau cum să creștem copii frumoși și sănătoși prin parentaj conștient. Cărțile pot schimba vieți. Cartea este un instrument esenţial pentru educaţie. De-a lungul celor unsprezece ediții derulate până în prezent, campania „Te așteptăm în librărie” și-a atins obiectivul principal, acela de a cultiva obiceiul cititorilor pentru lectură, de a transforma lectura într-un stil de viață firesc, autentic și de normalitate.
Campania a pornit de la ideea repoziționării librăriei tradiționale ca un loc primitor și deschis, ca un spațiu magic în care librarul facilitează întâlnirea cititorului cu cartea și face ca această experiență să fie specială de fiecare dată. În perioada 1 august - 1 noiembrie 2019, Editura Herald împreună cu librăriile partenere, îti oferă șansa să redescoperi cât de importantă este lectura în viața și în dezvoltarea noastră personală și modul în care cărțile ne pot ajuta să ne cunoaștem mai bine. Cărțile ne pot face mai buni, mai înțelegători, mai înțelepți, si, de ce nu, să avem propria noastră viziune despre lume și viață.

„Cărti deschise pentru minți deschise” va rămâne întotdeauna acel mai bun și mai sincer îndemn pentru a considera lectura ca un mod de autocunoaștere, de redescoperirea identității și a propriilor valori, o sursă inepuizabilă de inspiratie si înțelepciune. Pentru că este alături de voi în acest demers de căutare a celor mai relevante răspunsuri la întrebări existențiale, precum: Cum să ne trăim viața de zi cu zi în armonie cu noi înşine şi cu ceilalţi? Cum ne găsim calea în viață? Editura Herald a adus pe rafturile librăriilor o colecție de 30 de lucrări care să motiveze și să inspire.

Descoperă acum doar în librării, reducerea de 20% aplicată la titluri precum: Arta de a trăi de William Hart, Benedictus Deus de Meister Eckhart, Căi ale fericirii de Joseph Campbell, Dieta spirituală de Allan Percy, Muntele tăcerii de Kyriacos Markides, Mathnawi de Rumi, Povestea filosofiei de Will Durant, Pe tărâmul fantomelor înfometate de Gabor Mate.

Fie că eşti în căutarea celor mai importante răspunsuri despre lume și viață, fie vrei să petreci o oră de liniște departe de agitația cotidiană, în compania unei muzici ambientale și a unei cești de ceai, nu uita că în librărie poţi găsi surse sigure şi valoroase de cunoaştere. Să te bucuri de experienţa unică pe care azi o presupune librăria înseamnă, înainte de toate, să înveți să valorizezi și să te valorizezi.

Pe tărâmul fantomelor înfometate

GABOR MATE

Editura HERALD

Colecția PSIHOTERAPIA

În bestsellerul său de referință, Pe tărâmul fantomelor infometate, dr. Gabor Mate ne introduce în lumea promiscuă, greu accesibilă a dependenței, care își poartă chipul cel mai hidos în suburbiile lumii, printre dependenții de droguri. Prezentându-ne această lume tulburătoare, el ne arată că nu este vorba o condiție medicală oarecare ce poate fi tratată în clinici și spitale. De la formele sale mai benigne, dependențele comportamentale, la cele mai maligne, care cauzează ravagii în viața intimă și socială și în organismul individului, dependența este mai degrabă un continuum, fiecare dintre noi căzându-i pradă sub diverse forme. Este rezultatul unei istorii de viață în care mediul a influențat genetica mai mult decât vrem să acceptăm ca societate. Împletind detalii din povestea personală cu poveștile pacienților săi din Downtown Eastside (un cartier rău-famat al Vancouverului) și cu o descriere elocventa a celor mai importante concluzii ale studiilor științifice din domeniul neurobiologiei adicției, Mate invită la compasiune, flexibilitate și, nu în ultimul rând, la acceptare. El ne vorbește despre durere, despre traumă, dar și despre puterea autenticității și a relației umane. Daca trebuie să facem tot ce putem mai bine, uneori cel mai bine înseamnă să ne asigurăm că se întâmplă răul cel mai mic, ne consiliază autorul.

O lucrare de o luciditate extremă, în care atât specialiștii din domeniul sănătății mintale, dar și cei implicați la nivel social în politicile de sănătate vor descoperi multă inspirație. Familiile celor afectați de dependențe severe vor găsi în paginile cărții multe răspunsuri edificatoare.

Povestea filosofiei

WILL DURANT

Editura HERALD
Colecția CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE

Câştigător al Premiului Pulitzer pentru non-ficțiune în 1968, Will Durant este cunoscut pentru „poveştile” sale erudite, prin care reuşeşte o inegalabilă muncă de popularizare a filosofiei şi istoriei. Povestea filosofiei este o descriere concisă şi remarcabilă a vieţilor şi ideilor unor mari filosofi – Platon, Aristotel, Bacon, Spinoza, Voltaire, Kant, Schopenhauer, Spencer, Nietzsche, Bergson, Croce, Russell, Santayana, James şi Dewey. Această carte este una dintre cele mai reuşite introduceri în filozofie care există, fiind un instrument de nelipsit pentru oricine care vrea să se familiarizeze cu istoria şi dezvoltarea ideilor filosofice în Occident.

„Această carte nu este o istorie completă a filosofiei. Este o încercare de a umaniza cunoaşterea centrând povestea gândirii speculative în jurul unor personalităţi dominante. Unele figuri mai puţin importante au fost omise pentru a avea la dispoziţie mai mult spaţiu pentru cele alese. Astfel se explică absenţa semi-legendarilor presocratici, a stoicilor, epicureicilor, scolasticilor şi a epistemologilor. Autorul crede că epistemologia a acaparat filosofia modernă şi, în linii mari, a distrus-o; speră că, la un moment dat, studiul procesului cunoaşterii să devină ocupaţia ştiinţei şi a psihologiei, iar filosofia să redevină înţeleasă ca interpretarea sintetică a întregii experienţe mai degrabă decât o descriere analitică a modului şi procesului experienţei înseşi.”

„În mijlocul ştiinţelor încununate şi devenite importante ca nicicând altcândva, în fiecare zi apar noi religii, iar vechile superstiţii şi-au recăpătat terenul pe care-l pierduseră. Omul comun s-a trezit forţat să aleagă între o preoţime ştiinţifică, murmurând un pesimism ininteligibil, şi o alta teologică, murmurând speranţe de necrezut. În această situaţie, funcţia profesorului tradiţional a devenit clară: aceea de a media între specialist şi restul lumii, aceea de a învăţa limba specialistului – aşa cum specialistul a învăţat limba naturii, pentru se debarasa de barierele care există între cunoaştere şi nevoie – şi de a găsi pentru noile adevăruri cuvinte cunoscute, pe care oricine să le poată înţelege.”

„Povestea a încercat să se facă mai plăcută asezonandu-se cu ceva umor, nu atât pentru că înţelepciunea nu e înţeleaptă dacă alungă veselia, ci şi pentru că un strop de umor, născându-se dintr-o privire în perspectivă, este o rudă mai apropiată cu filosofia; fiecare este sufletul celeilalte. Dar acest lucru le-a părut insuportabil cărturarilor; nimic nu pare a-i jigni mai rău decât o carte care zâmbeşte. Reputaţia de a avea umor este distrugătoare pentru filosofi şi politicieni; Germania nu i-a putut ierta lui Schopenhauer povestea lui Unzelmann şi numai francezii au fost în stare să recunoască profunzimea din spatele spiritului şi sclipirilor lui Voltaire.”

Aceste cărți le puteți găsi aici:

elefant.ro    libris    carturesti

dyfashion