Neiertătorul

S-a întors Neiertătorul! Legenda spune că, demult, cavalerul Tristán și vrăjitorul Vithric au învins răul din vechime într-o bătălie cum n-a mai fost alta. Dar din sat dispar copii și toate semnele arată că Neiertătorul s-a întors.

Printre cei pierduți este și fratele lui Edmund. Acum băiatul, care vrea să devină vrăjitor, dar nu prea se pricepe, trebuie să găsească o cale ca să-și salveze fratele. El și prietenii lui pornesc la drum să se lupte cu monstrul și să-și descopere destinele. Dar ce se întâmplă atunci când trecutul ascunde secrete întunecate?

"Va deveni cu siguranță o serie spectaculoasă de romane fantastice."-Booklist

Călătoria eroică a lui Edmund va continua în Scheleşul-Cartea a doua.

Editura: Unicart
ISBN: 978-606-576-542-9
Pagini: 354

Neiertătorul

Când magia doarme se trezește întunericul

Matthew Jobin, prin "Trilogia Nethergim" din care face parte Neiertătorul (Nethergrim), Schelesul (Skeleth), Neîntunecatul (The Darknot) se aliniază la trendul actual al cărtilor pentru adolescenți.  The Nethergrim a fost ales pentru cele mai bune cărţi pentru adolescenți ale Bibliotecii Publice din New York, în 2014, ca finalist pentru premiul Monica Hughes Science Fiction and Fantasy în 2015 și de asemenea finalist pentru Premiul  NCIBA, în același an.

O hartă aflată la începutul și la sfârșitul  cărții descrie legenda  care circulă în Valea Mlaștinii. Ea povesteşte despre Cavalerul Tristán și vrăjitorul Vithric, cei care au învins o forță malefică, care putea lua orice formă şi care e numită Neirtatorul(Nethergrim), într-o bătălie epică în urmă cu zeci de ani. Cântată, povestită și serbată în festivaluri, povestea eroilor care au luptat cu această creatură este umbrită de evenimente ciudate care încep să se abată peste sat: dispar animale, se aud zgomote ciudate dinspre fosta viziună a  Neirtatorului și până la urmă dispar și câțiva copii. Este clar că Neiertatorul s-a întors și atunci sătenii intră în alertă.

Acțiunea este strânsă inevitabil în jurul unui han, ca vatră a comunităţii medievale, și aceasta curge antrenant. Cele trei personaje centrale sunt adolescenți. Edmund, atras de cărți secrete și magie, Katherine, dresoare de căi și iubitoare de lupte cu sabia și Tom, un sclav negru, cu daruri aproape supranaturale legate de vindecare și comunicare cu animalele. Ei sunt cei care pleacă în acțiunea de recuperare celorlalţi copii dispăruți, înfruntând o forță neîndurătoare și pe servitorii acesteia. John Marshal, tatăl lui Katherine, cel care i-a însoțit în trecut pe Cavalerul Tristán și vrăjitorul Vithric, în epopeea de înfruntare a Neiertătorul are un rol esențial și acum. Deznodământul acestei prime cărți este neașteptat şi permite continuarea seriei.

Fantezia cărții este hrănită de mitologie, emoții și iubirii adolescentine, competiție între frați, creaturi înspăimântătoare ca bolgugi, bestii cu spini, neiertătorul cu o mie de mâini și care se hrănește cu sufletul și energia unor copii mici, poțiuni și vrăjitori, numerologie. Ele se alătură regatului magiei și a aventurii  desfășurate în decoruri medievale, stâncoase și neprietenoase, unde binele învinge, în cele din urmă.

Neiertătorul (Nethergrim) se întrevede o trilogie de succes, datorită pregătirii autorului în antropologie și a pasiunii acestuia pentru arheologie. Ficțiunea se instalează la ea acasă, mai ales pentru adolescenții curioși și iubitori ai genului și stimulează cu frenezie, imaginația.

libris