Inima prosperă

Categorii:   Dezvoltare personală

Această carte reprezintă un curs de 12 săptămâni, împărțit în 12 capitole. Recomandarea autoarei este să parcurgeți un capitol pe săptămână.

Unele dintre eseurile cuprinse în capitole includ scurte exerciții de rezolvat pe măsură ce avansați cu lectura cărții. La sfârșitul fiecărei săptămâni, există exerciții și o listă de „puncte de prosperitate”. Străduiți-vă să încercați timp de 12 săptămâni instrumentele. Rezultatele vă pot surprinde. Julia Cameron spune că „de multe ori, cursanții mei descoperă că, atunci când scutură un măr, cad portocale. Și portocalele pot fi exact ce căutau ei, de fapt.”

Editura: Act si politon
An apariție: 2016
ISBN: 978-606-8637-88-4
Pagini: 255

cartepedia.ro

f64.ro

Inima prosperă

Crearea unei vieți îndestulătoare

Inimă prosperă ne propune o temă destul de actuală care ne preocupă pe toți, în egală măsură, prosperitatea. Din perspectiva autoarelor prosperitatea nu se referă niciodată doar la bani. Prosperitatea este o problemă spirituală. Așa se ajunge la ideea că în funcție de cantitatea de credintă pe care o avem, și nu cea de bani lichizi, determinăm sentimentele noastre de abundentă: ‘’Deşi uneori ne imaginăm că ar fi mai ușor să avem credintă dacă am avea mai mulți bani, această este o credintă gresită, o credintă în dolari și cenți, fată de credință într-un univers care ne poartă de grijă. Credința trebuie plasată direct în brațele Puterii Superioare. Cum facem asta? Cea mai rapidă cale este prin intermediul rugăciunii afirmative ‒ rugăciune în care afirmăm că suntem călăuziti și ni se oferă cele de trebuintă. Există întotdeauna suficient. Dar avem și o responsabilitate: putem să ne rugăm să prindem autobuzul, dar tot trebuie să fugim cât ne țin picioarele! Trebuie să întreprindem acțiuni.’’

Această carte este practic un curs de douăsprezece săptămani, împărtit în douăsprezece capitole. Este necesar să se parcurgă câte un capitol pe săptămană deoarece sunt incluse și scurte exerciții de rezolvat pe măsură ce se avansează cu lectura cărtii. La sfârșitul fiecărei săptămani, se întocmește o listă de „puncte de prosperitate”.

Se trec în revistă câteva instrumente pentru recuperarea creativă: paginile matinale (trei pagini pe zi scrise de mană), contabilizarea( ținerea unui registru al banilor care vin și al banilor care pleacă), abstinența(să nu te mai îndatorezi), plimbarea(oportunitatea de a te bucura de frumusețea lumii și de a te cufunda în prezent) și pauza(punerea în legătură cu propriile noastre resurse interioare).

Cunoașterea tiparelor de cheltuire (Cumpărătorul de articole scumpe, Căutătorul de chilipiruri, Cheltuitorul strâns la pungă, Facilitatorul) reprezintă, din punctul de vedere al autoarelor, începutul controlului asupra vieții noastre. Acțiunile pe care alegem să le întreprindem, oricât de mărunte, în cele din urmă ne vor conduce spre o viată creată de noi înșine, în mod profund și cugetat.

Inimă prosperă merită citită pentru că ajută la conștientizarea faptului că principiile prosperității ne pot guverna viața și relațiile pe care le avem, într-un mod armonios.

libhumanitas.ro