Frumusețea lucrurilor trecătoare

Categorii:   Contemporan

Proaspăt ajunsă în Japonia, Adriana încearcă să se integreze în viața studențească japoneză cu rezultate îndoielnice. În cele din urmă își găsește locul în rândul celorlalți studenți străini: australieni petrecăreți, englezi plini de ei, finlandezi scandalagii și, bineînțeles, singurul alt român pe care-l întâlnește acolo. Împreună explorează temple, încearcă kimonouri, participă la ceremonii, vizitează cluburi de jazz și travestiți și filosofează pe tema eternei fascinații japoneze. O perspectivă plină de umor asupra frumuseții, frustrărilor și nebuniei vieții trăite într-una din cele mai admirate culturi din lume.

Editura: Adenium
ISBN: 978-606- 742-240-
Pagini: 184

Frumusețea lucrurilor trecătoare

Andrada Cooş este jurnalist de profesie și a urmat cursurile de creație literară ale Universitătii Brunel din Londra sub îndrumarea lui Fay Wheldon. Câștigând o bursă de cercetare la o renumită universitate din Kyoto, Japonia, ajunge să călătorească și chiar să trăiască o perioadă în această țară, diferită ca stil de viață și cultură.

Frumusețea lucrurilor trecătoare este romanul său de debut și reprezintă un jurnal de călătorie și de viață se poate spune. Foarte bine închegat ca stil, textul se distinge prin descriptivism și reprezentativitate. Zi după zi trăim în alt plan, prin intermediul cadrelor aproape cinematice, și ne aflăm astfel în preajma personajelor. De asemenea este vizibilă și o anumită estetică a limbajului, dată de franchețea și claritatea evenimentelor prezentate. Sunt interesante toate amănuntele legate de specificitatea locului și de cultura ermetică a Japoniei. Cum o anumită rigiditate degajată prin cutume locale se prelinge și în sistemul educațional este de remarcat cum reușesc să se integreze studenții străini într-o țară preocupată mai mult de construirea eului decât de exprimarea eului (nu că ăsta ar fi un lucru rău).

Poate că la final nu ești marcat de ceva anume din acesta lectură a romanului dar esențial este că începi să te gândești că ar cam fi timpul să te bucuri de lucrurile care vin, așa cum sunt ele, simple. Importantă este experiența dobândită și înțelegerile legate de succesiunea logică a evenimentelor. De aceea consider că titlul ales pentru roman este foarte inspirat.

Frumusețea lucrurilor trecătoare este o bună introducere în gândirea japoneză premodernă.

carturesti    libris    elefant    cartepedia