Ucenicul asasinului

Categorii:   Fantasy

Prima parte din Trilogia Farseer

In cele Sase Ducate sta sa izbucneasca un razboi civil, cand iese la iveala un secret: printul Coroanei are un fiu ilegitim, Fitz. Crescut pe ascuns, doar in compania bufonului, in grajdurile de la castelul Printului Verity, acesta descopera ca are puteri magice si, printre altele, poate comunica telepatic. Mai mult, devine asasin, dar un asasin a carui viata e pusa in pericol. Asa ca trebuie sa supravietuiasca, mai ales ca s-ar putea sa aiba misiunea de a salva regatul...

„Cu siguranta, Robin Hobb a stabilit standardul pentru romanul fantasy contemporan.” Orson Scott Card

„Pe piata romanelor fantasy, atat de aglomerata astazi, cartile lui Robin Hobb sunt ca niste diamante intr-o mare de zircon”. George R.R. Martin

Editura: Nemira
ISBN: 978-606-758-690-9
Pagini: 421

Ucenicul asasinului

Recenzie adăugată de către Robert

Cumpără cartea Ucenicul asasinului de aici:

elefant.ro    libris    carturesti     cartepedia    nemira

Am început să citesc această carte la mult timp după ce am cumpărat-o. Ceva nedefinit mă oprea. Până într-o seară când nu am găsit niciun film interesant pe Netflix.

Cartea începe greu. Autoarea (Robin Hobb e un pseudonim) construiește universul cărții fără să se grăbească. Oamenii sunt cu minuțiozitate definiți, locurile și istoria cu migală prezentate, întreaga carte fiind foarte descriptivă de altfel. Este o abundență de descrieri specifice unui ev mediu idealizat, o atmosferă colorată și romantică, privită din perspectiva unui copil de 6 ani, care ajunge treptat adolescent.

Dinastia conducătoare a celor Șase Ducate, Farseer, a descins chiar din Străini. Generații la rând au păstrat legătura cu ei, făcând călătorii pentru a peți și a se întoarce acasă cu mirese durdulii și măslinii din neamul lor. Așadar, sângele Străinilor mai curgea încă prin venele celor de neam regesc și nobil, dând naștere unor copii cu păr și ochi negri și membre vânjoase, musculoase. Împreună cu acele trăsături venea și Meșteșugul, alături de toate pericolele și slăbiciunile inerente sângelui ce se scurgea prin venele lor. Am și eu partea mea din această moștenire.

Am parcurs pagini bune înainte de a fi prins de poveste. Categoric nu este o carte „fast-food”, e mai degrabă o experiență interioară care se dezvăluie asemenea unui parfum deosebit în mai multe nuanțe diferite, de început, de mijloc și sfârșit.

Personajul principal este un bastard – Fitz care trece prin cele mai mizere condiții până ajunge să fie luat sub aripa regelui, care dorește să facă din el un asasin. Deși nu excela la lupte, învață alte modalități de a ucide de la maestrul asasin – „căile josnice, tainice şi rafinate de a ucide”. Desconsiderat de majoritatea oamenilor, Fitz stăpânește anumite „puteri” – și anume Harul (capacitatea de a-și proiecta conștiința în animale și de a vorbi cu ele), precum și Meșteșugul (capacitatea de a citi și influența mintea altor persoane). Dacă Harul era un subiect tabu și toți cei găsiți că-l puteau folosi erau disprețuiți și uciși, Meșteșugul era o „artă” rezervată doar familiei regale, aproape pierdută. Doar regii și prinții erau învățați să folosească Meșteșugul.

Meşteşugului nu-i pasă cine învinge. Nu dă voie nimănui să cedeze unui singur gând, nicio clipă. Dar eu am cedat. Şi când am cedat, am uitat să mă feresc de extazul care e şi dulceaţă, şi otravă.

În aproape toate momentele critice este ajutat de un personaj excentric și misterios – Bufonul regelui. Misterul acestui personaj este probabil dezvăluit în trilogia Omul Arămiu, a cărei acțiune se petrece după trilogia Farseer (din care această carte este prima parte).

Acțiunea începe efectiv cam pe la mijlocul cărții și se derulează din ce în ce mai repede, astfel că m-am trezit citind ultimele pagini pe nerăsuflate. Intrigile sunt complexe și răsturnările de situație – delicioase.

Regatul Munților ce-și avea capitala la Jhaampe, în care se desfășoară ultimele scene ale cărții pare a fi cheia de plecare a trilogiei Corăbiilor Însuflețite, precum și a celorlalte două volume din această serie.

Interiorul palatului a fost pentru mine o noutate la fel de mare ca restul orașului Jhaampe. Un pilastru central imens sprijinea structura centrală. L-am cercetat atent și am observat căe era trunchiul unui copac uriaș. Rădăcinile umflate împingeau pietrele de pavaj de la bază. Pereții grațios curbați se sprijineau tot pe copaci. Peste câteva zile, am aflat că palatul a avut nevoie de aproape o sută de ani ca să „crească”. Mai întâi a fost ales un copac central, s-a curățat zona, apoi s-a plantat în jurul lui un cerc de copaci. Copacii au fost tăiați și modelați ca să se încline toți spre cel din centru. La un moment dat, s-au tăiat toate ramurile în afară de cele din vârf, care s-au unit și au format o coroană. Apoi s-au ridicat zidurile: mai întâi un strat de țesătură subțire, lăcuită ca să se întărească, ce a fost acoperit de straturi peste straturi de pânză tare, din scoarță de copac. Peste ele s-a dat cu un clei local special, apoi cu vopsea lucioasă din rășină. Modul în care fusese „crescut” palatul le permisese constructorilor să-i dea o grație naturală pe care piatra nu putea să o imite.

Robin Hobb a construit pe baza acestei trilogii Farseer  – un întreg univers, care s-a mai îmbogățit apoi cu trilogia Omul Arămiu și trilogia Corăbiile Însuflețite.

Abia aștept să citesc și continuările, le-am comandat deja.

asasinul regal razbunarea asasinului