Plec

Categorii:   Biografii   |   Non-ficțiune

Plec – roman cu publicitari, magar si umbre, este o carte singulara in literatura romana actuala, in care apar culisele unei lumi pe care se bazeaza intreaga industrie de consum: lumea publicitatii. Pe acest fundal colorat, plin de lumini artificiale, promisiuni false si slogane mai mult sau mai putin originale, evolueaza patru personaje care pornesc impreuna intr-o calatorie al carei scop e repatrierea magarului Krasna: Vera Trotsky, Marta Coman, Felix Dimuleanu, Mishu – baiatul de la IT.

Fiecare dintre aceste personaje are propria-i poveste: Marta e obsedata de ideea ca va fi concediata si incearca sa-si ghiceasca soarta din numaratori intamplatoare; Vera se straduieste sa lase in urma istoria unei tradari si parasirea casei in care a fost fericita; Felix Dimuleanu ar vrea sa stie mai multe despre femeia care i-a fost mama si pe care nici n-a apucat s-o cunoasca; Mishu s-a saturat sa rezolve problemele informatice ale companiei prin sfatul de a conecta computerul la curentul electric. In felul sau, fiecare dintre aceste personaje cauta un exit.

Editura: Univers
ISBN: 978-973-34-1030-0
Pagini: 240

Tinute casual

100 de femei pentru 100 de ani de Românie modernă

Nesupusele este un proiect de educaţie alternativă având ca teme transversale: diversitatea culturală, dezvoltarea valorilor patriotismului şi ale spiritului civic, respectul pentru istoria privată, cea de zi cu zi, nu doar pentru cea publică a unei ţări

Plec

roman cu publicitari, magar si umbre

Plec. Roman cu publicitari, măgar și umbre este o carte despre imaginația vie și realitatea umană. Pretextul mediului corporativ dă o notă de modernism. În fapt Cristina Andone ne amintește de probleme vechi în teme majore ca: iubirea, găsirea identității personale, cultivarea esteticului și armonizarea în creativitate. Asta după ce parcurgi până la sfârșit episoadele mondene ale agenției de publicitate Trotsky.

Alcătuită din oameni tineri, creativi, dedicați, lumea publicitarilor oferă un miraj minților nerăbdătoare. O industie a mișcării și a limbajului, aceasta cere permanent auto-depășire, performanță și actualizare a cunoștințelor. În acest mediu trebuie să se miște „cu talent” oameni care au vieți și personalități diferite. Cei care nu se mișcă suficient de repede, sunt supuși eșecului personal.

Filonul principal al romanului este ideea unei călătorii-necesitate de dinaintea plecării purificatoare spre libertate și independență (mai mult personală decât profesională). Personaje bine conturate, dezbrăcate și devoalate, fără măști, își amestecă și împart viețile în jurul „Arcii” unde cresc și apoi se desprind generații de oameni.

Plec. Roman cu publicitari, măgar și umbre este o carte interesantă pentru că oferă o altă perspectivă asupra evoluției.

Sfatul meu ar fi să pleci când povestea ta e coaptă. Altfel, vei fi alt măr pădureț căzut în țara nimănui. Așteaptă până când ai o poreclă. Până când ai făcut niște campanii de care să fii mândru. Apoi fă-ți o plecare de neuitat. Mai presus de orice, fii pregătit. Nimic nu-i mai jalnic decât un show călduț, încropit din bule de săpun sparte.

Cumpără cartea Plec de aici: