O zi din șapte

Samantha Kingston pare să ducă o viață perfectă: are aproape tot ce-și dorește, iubitul ei este cel mai popular băiat din școală și împarte totul cu prietenele ei. Ziua de vineri, 12 februarie, ar trebui să fie una ca oricare alta din viața ei încântătoare, dar Samantha suferă un accident de mașina și moare. Apoi se trezește a doua zi și primește o noua șansă. Și apoi iar. Și iar. De șapte ori. Trăindu-și ultima zi de viață șapte zile la rând, Sam va desluși în cele din urmă misterul din jurul morții ei – și va descoperi adevarata valoare a lucrurilor pe care este în pericol să le piardă.

Editura: Litera
ISBN: 978-606-33-1618-0
Format: 200x140
Pagini: 382

O zi din șapte

Recenzie adăugată de către Alexandra

Se spune că, în clipa morții, toată viața îți trece pe dinaintea ochilor, dar mie nu mi s-a întâmplat așa.
Ca să fiu sinceră, întotdeauna mi s-a părut că toată povestea cu ultimul moment, cu filmul mental al întregii vieți, sună destul de groaznic. Unele lucruri e mai bine să rămână moarte și îngropate, cum ar spune mama mea.

O zi din șapte, romanul autoarei Lauren Oliver, deși este povestit într-un stil simplist, din perspectiva unei puștoaice în ultimul an de liceu, conține totuși anumite teme profunde, cu semnificații ascunse.  Pot spune chiar că există o opoziție în adevăratul sens al cuvântului între stilul exuberant, plin de viață în care este relatată povestea și însuși conținutul ei, care este unul  cu valențe semnificative asupra sensului vieții.

Samantha Kingston este acel gen de adolescentă tipică, fata populară din liceu, cu o familie perfectă, dar și cu un iubit râvnit de cele mai multe fete. Numai că, o anumită zi din luna februarie nu se desfășoară întocmai conform planului, căci adolescenta suferă un accident de mașină. Și de aici și până la a ajunge prizoniera unei bucle temporale nu este decât un pas, căci protagonista noastră va trebui să repete această zi de șapte ori, desigur, cu modificările aferente ce vor apărea pe parcurs, dar pe care vă las pe voi să le descoperiți!

Acesta nu e un vis. Și nu e o senzație de deja-vu. Chiar se întâmplă. Se întâmplă din nou.

Fiecare lucru care se întâmplă are o semnificație aparte, contribuind la un echilibru universal. Tocmai acesta este misterul pe care Samantha va trebui să îl descopere prin prisma acestui episod. Oare va reuși?

Romanul lui Lauren Oliver este cu siguranță o poveste cu un mesaj puternic, plin de emoție, care ne va face să conștientizăm care anume sunt lucrurile care contează cu adevărat pentru noi.

libris    elefant

Alte recenzii publicate de Alexandra