Ingineria interioară

Categorii:   Spiritualitate

În această carte, vizionarul, misticul şi yoghinul Sadhguru prezintă ştiinţa clasică a yogăi pentru cititorii occidentali. Practica Hatha Yoga, aşa cum o cunoaştem noi, nu este decât una din cele opt ramuri ale ştiinţei numite yoga. De fapt, yoga este un sistem sofisticat ce permite preluarea controlului asupra paterii interioare prin activarea energiilor interioare într-o manieră care să permită funcţionarea corpului şi a minţii la capacitatea lor optimă. Ea te ajută să îţi creezi situaţiile interioare pe care ţi le doreşti cu adevărat, transformându-te într-un arhitect al propriei tale bucurii. Un yoghin îşi trăieşte întreaga viaţă în această stare interioară expansivă, iar prin această carte transformatoare, Sadhguru ne spune povestea propriei sale treziri spirituale, prin care copilul înzestrat cu o afinitate neobişnuită faţă de lumea naturii s-a transformat într-un tânăr îndrăzneţ care a traversat întregul continent indian pe motocicleta sa.

El povesteşte momentul iluminării sale petrecute pe un vârf de munte din sudul Indiei, când timpul s-a oprit complet, iar el s-a transformat într-o manieră radicală. La ora actuală, în calitatea sa de fondator al Isha, o organizaţie dedicată multor cauze umanitare, el călăuzeşte milioane de adepţi, luminându-le calea. Termenul de guru, precizează el, înseamnă „cel care alungă întunericul, cineva care îţi deschide o poartă... In calitate de guru, eu nu predau nicio doctrină, nu împărtăşesc nicio filozofie şi nu propovăduiesc nicio convingere, căci singura soluţie pentru toate relele umanităţii este transformarea de sine. Această transformare presupune ca nimic din ceea ce este vechi să nu mai rămână valabil. Ea reprezintă o schimbare dimensională a manierei în care percepi şi experimentezi viaţa." Înţelepciunea distilată în această carte, uşor de citit, dar profundă şi transformatoare, le oferă cititorilor numeroase unelte testate în timp, dar prezentate într-o formă nouă, mai proaspătă şi mai vie ca oricând. Ingineria interioară prezintă o modalitate revoluţionară de a ne gândi la umanitatea noastră şi oportunitatea de a duce o viaţă trăită sută la sută într-o stare de bucurie.

„După toate standardele, Sadhguru este un om cu totul remarcabil. Nenumăraţi oameni din întreaga lume îl consideră un ghid spiritual plin de lumină. În acelaşi timp, el este un activist social pragmatic şi un militant plin de compasiune pentru drepturile oamenilor, pentru pacea globală şi pentru bunăstare. În această carte de referinţă, el îşi prezintă experienţele personale şi revelaţiile profunde care i-au transformat viaţa şi conştiinţa. Mai mult decât atât, el prezintă aici un program practic de transformare personală, bazat pe venerabilele învăţături ale maeştrilor yoghini, care continuă să îl inspire până astăzi. De-a lungul istoriei, nu au existat alte întrebări mai insistente pe care şi le-au pus oamenii decât: „Cine suntem noi?” şi „Care este scopul nostru în această viaţă pe pământ?” Ingineria Interioară este o carte consistentă, care nu se sfieşte să prezinte multe controverse, în acelaşi timp antice şi contemporane, dar mai presus de orice, ea reprezintă o invitaţie plină de iubire de a ne trăi viaţa la modul optim şi o confirmare a faptului că putem face acest lucru, prin metodele indicate aici”.
- Sir Ken Robinson, autorul cărţilor Elementul, Găsirea elementului tău şi Ieşirea din minte: Învaţă să fii creativ

„Mă simt profund inspirat de capacitatea lui Sadhguru de a se bucura, de exuberanţa cu care îşi trăieşte viaţa şi de profunzimea curiozităţii şi cunoaşterii sale. Cartea sa este plină de provocări intelectuale, dar şi de revelaţii care ne trezesc uimirea şi ne fac să ne minunăm. O recomand cu căldură tuturor celor interesaţi de transformarea de sine”.
- Dr. Mark Hyman, Directorul Centrului Clinic pentru Medicină Funcţională şi autor al mai multor best-seller-uri

„Ingineria Interioară este o lectură absolut fascinantă a revelaţiilor şi învăţăturilor lui Sadhguru. Dacă te simţi pregătit, ea poate fi un instrument pentru trezirea inteligenţei tale interioare, a geniului suprem care oglindeşte întreaga înţelepciune a cosmosului.”
- Deepak Chopra

Editura: Adevăr Divin
ISBN: 9786067560275
Pagini: 296

Ingineria interioară

ghidul unui yoghin către starea de bucurie

Cumpără Ingineria interioară de aici:

libris    carturesti   cartepedia

Ingineria interioară - ghidul unui yoghin către starea de bucurie este un îndrumar autentic pentru transformare. O serie de învățături care pornesc de la ascultarea vieții, a cosmosului și a logicii pun cititorul pe gânduri și eliberează spiritul. Alegerile care vin din interior sunt explicate gradual, din punct de vedere spiritual.

În prima parte autorul se analizează, împărtășește propria transformare, trasează calea de urmat. Apar titluri ca: Cum mi-am pierdut simțurile, Calea de ieșire se află în interior, Modelează-ți singur destinul Acolo unde nu există hotare, nu există nici povară, Și acum Yoga. În partea a doua explorează în detaliu teme importante pentru spiritualizare: Corpul, Mintea, Energia și Bucuria.

De remarcat este stilul facil și expunerea învățăturilor sub forma unor povești captivante, unitare. La sfârșitul fiecărui capitol există o Sadhana(practică spirituală) în funcție de tema abordată. Este explicat contextul, se analizează, se concluzionează. Această parte practică este cea mai atractivă din carte. Lucruri simple, care pot fi făcute oricând cu voință, sunt relevate ca și când maestrul este în fața cititorului.

Cum spiritul are nevoie de evoluție și învățăturile yoghine sunt elemente ale cunoaşterii spirituale este necesar să vă îndrăgostiți de această carte.

Atunci când te confrunți cu ceva mai mult mai măreț decât tine, te vei înclina în mod natural în fața lui. Dacă dorești să devii un aspirant devoțional, unește-ți palmele și înclină-te în fața obiectului său persoanei din fața ta, cel puțin o dată pe oră. Nu contează în fața cui de închini, așa că nu face alegeri. Poate fi vorba de un copac, de un câine, de o pisică-de orice. Actul devoțional nu trebuie nici măcar să fie fizic. Poate fi o acțiune lăuntrică. Ceea ce contează este să îl repeți o dată la fiecare oră. Dacă poți, practică-l mai des, poate chiar o dată pe minut. Dacă îl practici atât de frecvent, nu mai trebuie să îți unești palmele și să te închini. Păstrează pur și simplu o atitudine de reverență interioară. Dacă ai reușit să îți cultivi această stare de spirit, poți spune că ești un aspirant devoțional.

Chiar dacă le-ai studia o viață întreagă, tu tot nu ai putea să înțelegi o frunză, un elefant, o furnică sau un atom. Nu poți înțelege nici măcar o moleculă de AND. Tot ce nu poți înțelege se află într-o stare de inteligență existențială mai înaltă decât tine. Dacă poți înțelege măcar acest lucru, te poți considera un aspirant devoțional. Un aspirant devoțional este o persoană care aspiră să se dizolve în obiectul devoțiunii sale. Dacă ești un aspirant devoțional al vieții, tu poți fi una cu aceasta. Nu privi procesul vieții ca un outsider. Devino un aspirant devoțional al lui. Dizolvă-te în el.