Dincolo de iarnă

In Brooklynul inzapezit, o tamponare usoara in trafic declanseaza o neasteptata poveste de iubire tarzie. Richard Bowmaster, un profesor universitar ipohondru si solitar, loveste masina condusa de o guatemaleza, Evelyn Ortega, care traieste si lucreaza ilegal in casa unui afacerist dubios.

Ceea ce la inceput pare un accident minor ia o turnura neasteptata cand tanara, in mod evident terorizata, suna la usa lui Richard. Speriat, acesta cere ajutorul Luc ei Maraz, proaspata lui chiriasa si colega, o chiliana greu incercata de viata, dar voluntara si optimista. In jurul acestor trei personaje se construieste un roman bogat, palpitant si de mare intensitate emotionala, care trateaza teme de acuta actualitate violenta, imigratia, migratia economica si efectele ei asupra copiilor , dar din care nu lipseste, ca in multe dintre cartile lui Isabel Allende, elementul magic si increderea intr-o forta care ajuta la restabilirea ordinii si a justitiei naturale.

„Allende împletește suspansul cu povestea de dragoste, înzestrând cele trei personaje principale cu generozitate, energie și pasiune.“ (The National Book Review)

„Impregnat de lirismul caracteristic lui Isabel Allende și ingenios construit, romanul de față pune în discuție într-un mod magistral ce înseamnă a respecta, a ocroti și a iubi.“ (Publishers Weekly)

„Precum Chaucer, Shakespeare și Austen, Allende urmează structura clasică a comediei romantice: aduce împreună o femeie curajoasă și un bărbat care suferă de stomac și susține că nu va mai iubi niciodată. Dincolo de iarnă descrie o poveste târzie de iubire, cea dintre Lucía și Richard, cu tot umorul, tensiunile și farmecul pe care ni le putem dori.“ (Washington Post)

ISBN: 978-606-779-305-5
Pagini: 304

melimeloparis.ro

Amantul japonez

„Romanul Amantul japonez este animat de acelaşi spirit efervescent care a făcut-o cunoscută pe Isabel Allende în întreaga lume.

Dincolo de iarnă

Isabel Allende face din Dincolo de iarnă un triller ușor, de vacanță. Acțiunea romanului începe în timpul unei furtuni de zăpadă când Lucía Maraz din Santiago, Chile, rămâne blocată în apartamentul  închiriat din Brooklyn Statele Unite. Richard Bowmaster, proprietarul, un bărbat inteligent dar ursuz, locuia în aceeași vilă și era șeful ei la Universitatea New York, unde ea avea un contract de șase luni ca profesor invitat.

Richard, deținător a patru pisici, constată că una din ele înghite antigel din dulăpiorul de la baie și o duce la o clinică veterinară. La întoarcere spre casă intră în spatele unei mașini, conducătoarea auto se precipită și pleacă de la locul accidentului. Se trezește seara cu ea la ușă și cum această vorbea doar spaniola este nevoit să o cheme pe Lucía Maraz să asiste la discuție. Deodată toți trei vor fi proiectați într-o poveste polițistă plină de suspans.

Evelyn Ortega, conducătoarea auto, cu o poveste extraordinară de viață, îi unește pe cei doi și le testează limitele. Bătăi de stradă, plimbări cu un cadavru în portbagaj, trădări, imigranți, narcotraficanți, intoreranta interetnică, gelozii și căsnicii ratate, încep să iasă la suprafață pe parcursul romanului  ce are o dinamică uimitoare.

Dincolo de iarnă, pe lângă experiențele extraordinare de viață  a celor trei personaje Richard, Lucía și Evelyn, atât de diferite, este și rămâne o pledoarie pentru iubire, respect pentru viață și acțiune. Când primești șanse peste șanse de a-ți depăși limitările înțelegi că de fapt ești binecuvântat cu toate aceste provocări ale vieții. Ultimul roman al Isabelei Allende rămâne pe linia inconfundabilă trasată în ultimii ani de autoare: trăiește-ți viața cu pasiune!

A privit-o încă o dată cum dormea. Ca o fetiţă, nici nu-şi dăduse seama că el se trezise, parcă erau un cuplu matur care împărţea patul de ani de zile. A avut impulsul s-o trezească cu sărutări, să o roage să-i dea o şansă, să-l invadeze, să vină în casa lui, să-i ocupe întreaga viaţă cu tandreţea ei ironică şi poruncitoare. Niciodată nu fusese mai sigur de ceva. Ar fi fost adevărată minune dacă Lucía l-ar fi iubit şi ea. Cum de durase atât ca să înţeleagă dragostea asta care-l sufoca, care-i umplea fiecare fibră, ce fusese în capul lui? Pierduse patru luni ca prostul.

Cumpără cartea Dincolo de iarnă de aici: