Buyology

Categorii:   Marketing

Cât de multe ştim despre motivele pentru care cumpărăm? Ce ne influenţează cu adevărat în talmeş-balmeşul mesajelor din lumea actuală? În Buyology, Martin Lindstrom ne prezintă descoperirile uimitoare pe care le-a făcut în timpul unui inovator studiu de neuromarketing, desfăşurat pe o perioadă de trei ani şi ale cărui costuri s-au ridicat la şapte milioane de dolari – un experiment de ultimă oră, care a examinat minţile a 2000 de voluntari din întreaga lume, în raport cu expunerea la diverse reclame, logo-uri, spoturi publicitare, branduri şi produse.

Să fie adevărat că sexul vinde? Suntem încă înconjuraţi de publicitate subliminală? Sunt capabile brandurile „cool” să activeze instinctul sexual? Celelalte simţuri ale noastre – mirosul, simţul tactil şi auzul – pot fi stârnite atunci când vedem un produs? Senzaţionalele rezultate obţinute de Lindstrom zdruncină, în mare măsură, opinia tradiţională cu privire la ceea ce ne captează interesul – şi ne determină să cumpărăm.

Utilă oricărei companii care lansează un nou produs sau brand. USA Today

Scrisă în ritmul alert al unui roman poliţist, Buyology ne dezvăluie ceea ce ştiu inventatorii neuromarketingului despre deciziile pe care le luăm. Dr. Mehmet C. Oz, profesor de chirurgie, Columbia University şi coautorul lucrării YOU: The Owner's Manual

O carte care se citește pe nerăsuflate. Newsweek

O perspectivă fascinantă asupra modului în care consumatorii percep logo-urile, reclamele, spoturile publicitare, brandurile şi produsele. Time

Editura: Publica
An apariție: 2011
ISBN: 978-973-1931-59-3
Format: 14,5 x 20,5 cm
Pagini: 280

Buyology

Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm

Recenzie adăugată de către Robert

O carte interesantă, care așa cum spun și cei de la Newsweek, „se citește pe nerăsuflate”. Interesant pentru că se oferă o multitudine de informații ce ne poarta de la știință la religie, de la sex la prezicerea viitorului. Stilul de scris al autorului este foarte bun și ne face să le parcurgem într-un mod ușor și alert ca și cum am citi o carte de ficțiune. Ajuns la sfârșitul cărții, răsufli ușurat și-ți spui în sinea ta – „Uau, ce chestii”, dar trebuie să mai parcurgi o dată cartea pentru a ți le obiectiva mai bine în sfera conștiinței.

Buyology este o carte pe care cu siguranță vei dori să o citești de mai multe ori.

Studiile de caz, precum și cercetările de ultimă oră sunt fascinante și chiar și pentru o persoană neavizată naște întrebări și o face să privească dintr-o altă perspectivă modul în care ne sunt vândute produsele. Vom privi cu alți ochi reclamele după această carte.

Un aspect foarte interesant al cărții îl constituie acel studiu realizat de autor împreună cu o echipă de specialiști pe o durată de 3 ani pe mai bine de două mii de subiecți de pe trei continente, studiu cu care autorul se mândrește că a costat 7 milioane de dolari. Este interesant, pe parcursul cărții avem nu o dată impresia că autorul depășește anumite limite în ceea ce privește lauda de sine, dar... hei... este vorba despre Martin Lindstrom, nu? Un guru al marketing-ului.

Neuromarketing-ul este punctul central al cărții. Aflăm multe detalii impresionante despre modul în care funcționează mintea noastră atunci când decide dacă să cumpere sau nu un produs (aspecte bazate pe cercetări științifice) – și anume pe activarea unei zone din creier denumită „centrul dorinței”.

„...Toate asociațiile pozitive pe care subiecții le făceau cu Coca-Cola - istoria acesteia, logoul, culoarea, designul și aroma; propriile lor amintiri legate de Cola, reclamele TV și cele pe suport de hârtie, create de-a lungul anilor, caracterul absolut unic și specific, de netăgăduit, inexorabil, ineluctabil, emoțional al brandului Cola, învingeau preferința lor rațională, naturală pentru Pepsi. De ce? Deoarce emoțiile reprezintă modul în care creierele noastre codifică lucrurile de valoare, motiv pentru care un brand ce ne determină să ne implicăm emoțional - gândiți-vă la Apple, Harley-Davidson și L'Oreal, pentru a numi doar câteva - va câștiga de fiecare dată. Faptul că studiul [de neuromarketing] condus de dr. Montague se dovedise a stabili o legătură decisivă între branding și creier, a luat comunitatea științifică prin surprindere... și se înțelege de la sine, oamenii din publicitate au început să ciulească urechea, de asemenea.”

Alte recenzii publicate de Robert