100 de femei pentru 100 de ani de Românie modernă

Categorii:   Biografii   |   Pentru copii   |   Contemporan   |   Istorie   |   Publicistică & Eseuri   |   Literatura română

Nesupusele este un proiect de educaţie alternativă având ca teme transversale: diversitatea culturală, dezvoltarea valorilor patriotismului şi ale spiritului civic, respectul pentru istoria privată, cea de zi cu zi, nu doar pentru cea publică a unei ţări. Este un proiect care pune în valoare elite dar care în acelaşi timp transformă biografii “obişnuite” în biografii demne de a fi povestite. Nesupunerea lor a fost şi este nespusă prin manualele de şcoală.

Nesupusele este un proiect al De Basm – Asociația Scriitorilor pentru Copii și Adolescenți, care propune o recuperare cultural-istorică a 100 de personalităţi feminine (individuale sau colective) despre care tânăra generaţie nu are ocazia să afle multe lucruri prin intermediul şcolii sau instituţiilor media.

Recuperarea este inedită din mai multe puncte de vedere. Nu este vorba despre un dicţionar de personalităţi feminine, ci de o carte în două volume, conținând 100 de poveşti inspirate din viaţa acestor femei. Sunt texte de ficțiune, bazate pe o documentare bogată (arhive, cărţi, interviuri, etc.) şi completate de ilustraţii.

Cine sunt "nesupusele“? Cele cinci scriitoare De Basm ne aduc o suta de povesti care merita sa fie spuse copiilor. Despre modele feminine, despre valori, despre alegeri de viata, despre intrebari. Cum sa ramai intr‑un mediu care iti livreaza impecabile uniforme? Cum sa creezi armonii cand partitura lumii pare sa‑si fi scuturat toate notele? Cum sa traiesti cu demnitate cand nu mai ai nimic? Cum sa aduci poveste si lumina cand ti se iau toate cuvintele? Cum sa‑ti spui adevarul cand nimeni nu e pregatit sa asculte? Si mai ales – cum sa‑l asculti?

O suta de povesti despre femei remarcabile din Romania. De fapt, tot atatea rostiri raspicate: "Da, se poate", "Da, acum si aici", "Da, eu".

Pentru ca implinirea nu se masoara in cifre, ci in cuvinte de poveste: cat de mult crezi, cat de mult speri, cat de mult faci, cat de mult ai grija, cat de mult iubesti. - Cristina Andone

Pentru popularizarea poveștilor, autoarele cărții urmează să susțină ateliere cu copii și adolescenți în toată țara. Dar fiecare dintre noi putem contribui cu propriile povești despre nesupusele din viața noastră – mame, bunici, profesoare, vecine – pe platforma online www.nesupusele.ro.

Editura: Univers
ISBN: 978-973-34-1069-0
Pagini: 126

melimeloparis.ro

carturesti.ro

Scrisori din Laponia

Când tocmai se pregătește să pună stăpânire pe lume, Baba Iarnă constată că are inundație

Plec

o carte singulara in literatura romana actuala, in care apar culisele unei lumi pe care se bazeaza intreaga industrie de consum: lumea publicitatii

Volumul 1

Cumpără cartea Nesupusele de aici:

Cu o prezentare de excepție prin calitatea editării și a ilustrațiilor,  Nesupusele. 100 de femei pentru 100 de ani de Românie modernă este o mică enciclopedie, rod al documentării și talentului autoarelor.

Arethia Tătărăscu, Maria Tănase, Lucia Sturdza-Bulandra, Margareta Sterian, Elena Stancu, Cella Serghi, Alina Șerban, Marta Trancu-Rainer, Miriam Răducanu, Milita Petrașcu, Partizanele de la Nucșoara, Hortensia Papadat-Bengescu, Elena Pagu, Irina Nicolau, Sofia Nădejde, Herta Müller, Moașele, Mihaela Miroiu, Ștefania Mihăilescu, Meleania Medeleanu, Ruxandra Mateescu, Mandatarele, Monica lovinescu, Crisina Liberis, Pincipesa Ileana, Clara Haskil, Virginia Andreescu Haret, Alexandra Halic, Simona Halep, Gustistele, Olga Greceanu, Elena Farago, Escadrila Albă, Diana Dragomir, Cella Delavrancea, Violeta Dascălu, Celia Cutulescu-Storck, Lena Constante, Nadia Comaneci, Lizica Codreanu, Andreea Cionca Anghelof, Casnicele, Sabina Cantacuzino, Elisa Brătianu, Maria Brâncoveanu, Smaranda Brăescu, Ana Blandiana, Nicoleta Bitu, Vera Atkins, Ana Aslan. Aceastea sunt câteva din miile de femei nesupuse de-a lungul timpului.

Venind din perioade de timp și domenii diferite, aceste femei cunoscute sau mai puţin cunoscute, au un punct comun. Au excelat în domeniul lor, revoluționând România. Fie că vorbesc de un efort personal, fie de grupuri - elite profesionale sau anonime, povestirile sunt relevante pentru cititor. Remarcabile sunt și ilustrațiile atât de inspirate. Strâns legate de poveștile redate, acestea ies în evidență datorită calității hârtiei.

Cartea se adresează deopotrivă copiilor mari și mici, iar mesajul desprins în urma lecturării volumului Nesupusele. 100 de femei pentru 100 de ani de Românie modernă este că în societatea de astăzi femeile încă se îndoiesc de ele însele și doar respirând feminitate, iubind, luptând, nelăsându-se niciodată descurajate de sterotipuri sau de mediul social ele vor reuși să-și realizeze pe deplin întregul lor potențial.

Asemenea eroinelor din carte, începând de la lupta împotriva inegalității de gen sau pentru dreptul la educație până la depășirea limitărilor fizice și intelectuale și noi putem să ne asumăm uriașa responsabilitate de a fi noi însene.